Het vergroten van het aantal contactmomenten en zorg voor meer betrokkenheid. We moeten gemiddeld zeven contactmomenten hebben voordat we overgaan tot een actie. Daarom is het van belang jouw communicatie niet volledig te focussen op één platform. Hierin is crossmediale communicatie een interessante toevoeging!
Crossmediale communicatie nodigt een doelgroep uit tot het maken van een overstap van het ene naar het andere medium. Op deze manier koppel je de verschillende platformen met elkaar en maak je de verbinding. Een heel simpel voorbeeld is dat je vanaf de menukaart verwijst (via een QR-code) naar de website en andersom. Zo maak je cross - media interssant.
Een marketingcommunicatiemix bestaat uit alle instrumenten die je kunt inzetten om jouw boodschap over te brengen en communicatiedoelen te bereiken. Instrumenten zoals: reclame/media, onlinecommunicatie, public relations, sponsoring, evenementen, winkelcommunicatie, promoties, direct marketing, persoonlijke verkoop.
Om de juiste mix samen te stellen zijn de volgende vragen van essentieel belang:
Door minimaal deze vragen jezelf te stellen en op papier te zetten krijg je een helder beeld om op basis van die informatie de juiste communicatiemiddelen in te zetten. Want als je weet waar je naartoe wil, wat jouw ideale klant interessant vindt en hoe jij je onderscheid de concurrenten kan je daarop je keuze maken.
Wij zijn onwijs fan van crossmediale communicatie, want dit zorgt voor krachtige verbindingen en houdt het voor de potentiële klanten spannend.