DRAG
ME
Button Linkedin
Button Klik
Button Klik
Button Klik
Button Klik

Content ideeën voor jouw merk op social media

Jouw merk positioneren op social media. Welke content is interessant? Waar moet je beginnen? Wat spreekt jouw doelgroep het meeste aan? Wees gerust. Wij hebben een aantal hele toffe social media content ideeën voor je op een rijtje gezet. Scheelt jou weer tijd!

We maken hieronder onderscheid in de verschillende type social media, zodat het aansluit bij jouw volgers. Heb je vragen over de content? Stuur ons een berichtje op Instagram @ribbel.nl of LinkedIn, dan kijken we met je mee!

Instagram content ideeën

Instagram is een jong medium, letterlijk en figuurlijk. Er zitten vrijwel jonge gebruikers op het platform. Ook een grote groep vrouwen is vooral actief. Dit is dan ook hoogst waarschijnlijk het grootste deel van jouw volgers. Neem maar eens een kijkje in jouw statistieken.

Stories op Instagram

Stories zijn zichtbaar voor 24 uur. Daarna verdwijnen ze in jouw archief of je kan ze opslaan onder jouw highlights. Wist je dat stories 80% meer worden gezien dan berichten in de feed. Snelle gebruikers van het medium kijken vaak alleen naar de stories en scrollen misschien eventjes naar beneden. De komende periode gaat Instagram zich meer richten op video, dat betekent dat stories een nog belangrijkere rol gaat spelen in het bereiken van jouw doelgroep.

Tips van RIBBEL:

  • Laat het verhaal van jouw merk achter de schermen zien. Deel waar jullie als team of individu mee bezig zijn. Dit kan ook een mooie “story take-over” zijn door een werknemer
  • Story take-over door een leverancier, werknemer of gebruiker
  • Sneak peek van nieuwe producten of diensten die eraan komen
  • Voor en na
  • Quotes van werknemers
  • Deel nieuwste blogs sneak peeks in een grafisch ontworpen in jouw branding
  • Stel vragen en maak de stories interactief
  • Deel reviews en sla ze op onder een highlight

Meer tips voor jouw stories op Instagram? Vraag een gratis gesprek aan. In onze weggever ontvang je meer tips om je bereik en betrokkenheid te vergroten op Instagram.  

Reels op Instagram

Sinds vorige jaar kunnen we reels maken in Instagram. Eigenlijk is dit een versie van TikTok in Instagram. Een hele leuke functie wat ons betreft. Je kan er creatief mee aan de slag! Maak een video van in totaal 15 of 30 sec. en zet er een leuk muziekje onder. Het leukste is om in te haken op de huidige trends. Maar zorg dat het past binnen jouw merkstrategie.

Tips van RIBBEL:

  • Maak een terugblik van een dag op kantoor;
  • Deel een video van een collega, bijvoorbeeld wanneer iemand jarig is;
  • Deel een typische activiteit van het kantoor, bijvoorbeeld het koffiemoment, de brainstormsessie of een wandeling;
  • Geef een tour door het kantoor;
  • Laat alle personeelsleden zien;
  • Beantwoord vragen op een ludieke wijze van jouw gebruikers/klanten.

Berichten op Instagram

Instagram berichten zijn de posts die je in jouw feed / tijdlijn ziet. We delen hier ook nog even een aantal tips voor de meest effectieve posts. Kijk eens welke posts jij het leukste vindt en waar je op reageert.

Ga voor video of carrousel. Deze posts genereren de beste resultaten, mits je daar de juiste tekst bij schrijft. Zorg voor waardevolle posts, zodat mensen het willen opslaan voor later. Speel in op het verlangen, de vraag of het probleem van de klant. Bijvoorbeeld tips in de vorm van een carrousel zijn super effectief.

Ben je benieuwd hoe je jouw teksten het beste kan schrijven? Lees onze blog over de 10 schrijftips. Of download onze weggever! 

LinkedIn content ideeën

LinkedIn content is voor vele merken een beetje spannend. We denken vaak te moeilijk over het schrijven van content voor LinkedIn. Zolang je schrijft vanuit authenticiteit voor de klant is alles goed. Blijf daarom dicht bij jezelf en maak gebruik van jouw netwerk en andere bedrijven, zo verspreid je jouw bericht het snelst.

  • Voorstellen van jouw werknemers;
  • Nieuwste artikelen delen over topics uit jouw vakgebied;
  • Stelling over een onderwerp uit jouw vakgebied (antwoorden met de verschillende knoppen van LinkedIn);
  • Beantwoord vragen van jouw klanten;
  • Interview een ondernemer/leverancier/opdrachtgever uit jouw vakgebied;
  • Zet jouw klant in het zonnetje.

Pinterest content ideeën

Pinterest is de visuele zoekmachine die je echt niet links mag laten liggen, want we zijn visueel ingesteld en Pinterest is het levende voorbeeld. Het medium blijft groeien!

Voor merken die producten verkopen is Pinterest dé plek om content te maken.

Tips van RIBBEL: 

  • Nieuwste blogs, producten, diensten
  • Tips en trucs van jouw vak die leiden naar de website
  • Inspirerende beelden uit jouw vakgebied
  • Cases, producten uitgelicht via video

Meer tips? Vraag een gratis gesprek van 30 min aan via ons e-mailadres ja@ribbel.nl

Misschien vind je dit ook leuk