DRAG
ME
Button Linkedin
Button Klik
Button Klik
Button Klik
Button Klik

10 schrijftips voor jouw social media berichten

Schrijven op social media, voor jouw doelgroep is een tijdrovende klus. Daarom delen wij graag een tiental tips die het jou “makkelijker” maken om op de juiste manier content te schrijven voor social media. Want hoe fijn is het als jouw klant/gebruiker aanhaakt op jouw bericht en overgaat tot actie?!

  1. Kort en bondig, gebruik korte zinnen om het lezen makkelijker te maken;
  2. Houd het persoonlijk en authentiek;
  3. Haak in op het probleem, de behoefte of het verlangen van de gebruiker/klant;
  4. Wees creatief en uniek;
  5. Maak in het schrijven van je teksten gebruik van het AIDA-model;
  6. Zorg voor interactie, stel een vraag;
  7. Spreek jouw klant/gebruiker aan;
  8. Voeg emoticons toe;
  9. Schrijf in actieve taal;
  10. Trigger de lezer met een grappig of herkenbaar verhaal.

Uitgelicht: Het AIDA - Model

Attention, Interest, Desire, Action. Dit is een basismethode voor de opbouw van jouw social media teksten in de volgende vier stappen:

  • Attention - Grijp de aandacht van je lezer
  • Interest - Maak een connectie / wek interesse op voor je boodschap
  • Desire - Creëer een behoefte voor je aanbod
  • Action - Bied je aanbod aan en zet aan tot actie (conversie)

Met dit model neem je de lezer mee bij de hand. Stap voor stap kan de lezer zich herkennen in het verhaal. Hierdoor is het voor de klant gemakkelijker om over te gaan op actie, omdat volledig in de rol van de klant stapt.

Gebruik jij een soortgelijk model voor het schrijven van jouw teksten?

Succes met het maken van toffe en converterende content! 😊

Misschien vind je dit ook leuk