DRAG
ME
Button Linkedin
Button Klik
Button Klik
Button Klik
Button Klik

How to: content marketing inzetten voor jouw merk?

Wat valt er onder content marketing? Misschien weet je ongeveer wel wat contentmarketing is, maar we nemen je graag mee in een korte omschrijving. Content marketing is op een authentieke strategische manier jouw relevante en waardevolle content onder de aandacht brengen bij jouw doelgroep. Je wilt met content marketing jouw unieke inspirerende verhaal verspreiden om jouw potentiële klant tot actie over te laten gaan.

De waarde van jouw content is hierin essentieel. Je wil dat jouw potentiële klant meteen aanhaakt op jouw bericht. En dat jouw authentieke verhaal aansluit bij de gebruiker/klant. Vaak heeft de klant een probleem, een behoefte of verlangen en jij kan hierop anticiperen en inspelen, zodat de klant/gebruiker overgaat tot actie. Maar let op. Die actie gebeurt niet zomaar. We hebben gemiddeld 7 tot 21 keer interactie nodig met jouw content, voordat we een actie ondernemen. Contentmarketing is het herhalen van jouw boodschap, elke keer in een nieuw verhaal.

Waarom content marketing?

Content marketing heeft verschillende doelen. Vaak wordt het genereren van verkopen als belangrijkste doel gezien. Daarnaast spelen andere factoren een belangrijkere rol, vinden wij. Jouw verhaal is bijzonder, uniek en verdient alle aandacht. Content marketing is perfect voor het verspreiden van jouw verhaal. Door juist in te zetten op creatieve content die aansluit bij jouw doelgroep genereer je betrokken en trouwe fans.

Wat zijn voorbeelden van content marketing?

Content marketing kan je op verschillende manieren inzetten en ook via verschillende kanalen. Om te weten welke kanalen jij voor jouw merk het beste kunt inzetten, is het belangrijk jouw klant/gebruiker goed te kennen. Weet waar zij naar zoeken, wat ze interessant vinden, hoe zij zich gedragen en wat hun verlangens en pijnpunten zijn. Een aantal voorbeelden van goede content marketing zijn:

  • Social media posts
  • Videoserie
  • Blogs / artikelen
  • Webinars
  • Reviews

Volg de 60/30/10-regel voor social media

Ben jij bekend met deze regel? Het gaat hier om welke type content je voor hoeveel procent moet delen.

  • 60% engaging content die leidt tot reacties, likes en shares
  • 30% gedeelde content van klanten, gebruikers, influencers etc.
  • 10% verkopende content over je aanbod, promotie van je dienst/producten.

verdeling van jouw type content voor contentmarketing

Wat wil je doen om content marketing goed in te zetten?

We zetten hieronder nog de punten voor je op een rijtje.

  • Zorg voor een heldere en werkbare strategie;
  • Onthoud dat content marketing perfect is voor het bouwen van een sterk imago;
  • Zet de verschillende middelen via socials in: earned, paid, owned;
  • Zorg dat jouw content relevant, waardevol en uniek is.


Heb jij vragen over jouw content marketing strategie? Wil je meer weten of heb je vragen over dit artikel. Stel jouw vraag eenvoudig via mail, LinkedIn of Instagram. We denken met veel plezier met je mee!



Misschien vind je dit ook leuk